Система з надання безоплатної правової допомоги працює для того, щоб кожна людина мала можливість захистити свої права!
Важливі номери телефонів:
· номер телефону Урядової гарячої лінії з попередження домашнього насильства - 1547;
· телефонні номери Національної дитячої «гарячої» лінії - 08000500225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного).
Офіційний веб-сайт системи безоплатної правової допомоги https://www.legalaid.gov.ua/
Міжнародне співробітництво є невід’ємною складовою діяльності школи. Його головні напрями: асиміляція та використання міжнародного досвіду педагогів; організація та реалізація спільних міжнародних науково-дослідних проектів; гуманітарно-культурне співробітництво. На сьогоднішній день школа здійснює співробітництво з багатьма партнерами. Одним із пріоритетних завдань є підготовка та реалізація міжнародних проектів у сферах освітнього та культурного обмінів , залучення коштів міжнародних фондів та організацій. На сьогоднішній день у фокусі міжнародних зв'язків - довгострокові програми і проекти, покликані забезпечити підвищення ефективності навчальної діяльності та якості навчання до рівня світових стандартів.
Так, у рамках міжнародної співпраці за останні роки було реалізовано ряд навчально-соціальних проектів, які є актуальними й на сьогодні.
Насамперед слід зауважити, що всі проекти стали доступними та реалізувалися якісно завдяки постійній роботі громадської молодіжної організації школи, Євроклубу «Нова Генерація», завданнями якого є саме підготовка молоді до життя в об’єднаній Європі, ознайомлення з іншими країнами, їхніми культурою, мовою, підвищення інтелектуального рівня учнів, відкриття для себе цікавого «європейського» бачення світу, формування нового покоління, виховання молодих лідерів.
Як наслідок маємо ряд прикладів співпраці школи з німецькими організаціями та закладами з метою підвищення рівня викладання мови та інтересу до німецькомовних країн взагалі.
Проект „Школи: партнери майбутнього
Кординатор-Людмила Микитин, вчитель німецької мови.
Велику цінність для школи представляє найпотужніший та найбільш актуальний проект «Школи – партнери майбутнього», який здійснюється Гете-Інститутом з ініціативи Міністерства закордонних справ Німеччини. Пройшовши конкурсний відбір у 2008 році, школа отримала статус офіційного партнера Німеччини та пряму підтримку в організації навчального процесу та вдосконаленні вивчення мови й виховного процесу в школі.
Засновником проекту став Федеральний екс-міністр закордонних справ Докт. Франк-Вальтер Штайнмайєр. Метою ініціативи було створення по всьому світу мережі із 1000 шкіл-партнерів та пробудження інтересу молоді до сучасної Німеччини та німецького суспільства. Ця сітка шкіл створена для того, щоб розширити співробітництво між ними з метою закріплення предмета німецької як іноземної мови в національних освітніх системах, щоб вибудувати жваві та тривалі зв’язки з Німеччиною та спонукати школи, вчителів та учнів до вільного обміну ідеями та плідної співпраці. Саме тому ініціатива пропонує різноманітні заходи.
У рамках проекту проводиться підвищення кваліфікації вчителів, мовні курси для учнів. Також систематично організовуються різноманітні семінари, виставки, тренінги, симпозіуми, концерти популярної німецької музики, які відбуваються в різних містах України та в Німеччині. Завдяки Міжнародній конкурсній програмі все більше учнів школи отримують стипендії та можуть особисто протягом декількох тижнів вивчати мову та знайомитися з Німеччиною. Таким чином, розвиваються компетенції молодих людей для подальшого навчання у Німеччині та професійної діяльності. Для випускників шкіл-партнерів удвічі збільшилося число стипендій на весь період навчання у вищих закладах Німеччини. Завдяки Міжнародній конкурсній програмі ще більше учнів можуть особисто протягом декількох тижнів вивчати німецьку мову та знайомитися з Німеччиною.
Суттєвою є також підтримка школи навчальною літературою, ТЗН та іншим обладнанням. У школі найбільша матеріальна база для вивчення німецької мови. Це комп‘ютерний клас із мультимедійним забезпеченням, аудіо та відеотехнічними засобами, найновіші підручники німецьких видавників, великий обсяг посібників додаткової літератури та періодики.
Цінним заходом є курси підвищення кваліфікації для вчителів при Гете-Інституті в Німеччині. Насиченість курсів дозволяє охопити багато матеріалу з методики викладання німецької мови, а саме: інноваційну навчальну концепцію німецької мови. Безсумнівно, це вагомий крок у підвищенні кваліфікації вчителів німецької мови.
Курси для дітей – ще більша суттєва інвестиція у сферу популяризації німецької мови. Так, за період проекту вже 21 учень здобув стипендії та відвідали тритижневі інтенсивні курси німецької мови у різних містах Німеччини. Усі вони здали іспити та отримали сертифікати міжнародного зразка з відповідною оцінкою рівня їхніх знань. Звісно, вони підвищили не тільки рівень знань, а й власну самооцінку, отримали новий імпульс та бажання до вивчення мови та, безумовно, розширили свій світогляд.
Крім того, додатково організовуються літні табори в інших країнах Європи: Туреччині, Італії та країнах Прибалтики. Так, 9 учнів школи отримали ще й такі додаткові стипендії.
Всі учні школи, що вивчають німецьку мову, мають можливість складати іспити всіх рівнів у школі (А1-А2) та в Гете-інституті у Києві (В1-С1). Таким чином, на сьогоднішній день сертифікати отримали вже більше сотні дітей, які успішно вивчають німецьку мову.
Тут варто би наголосити, що Гете-Інститут стимулює підростаюче покоління не тільки до вивчення німецької мови. Їхні конкурси, воркшопи та семінари охоплюють широкий діапазон дисциплін. Це в першу чергу екологія, предмети природничо-математичного циклу, журналістика, історія, театр і фільми, музика і т.д. Щороку наші учні приймають участь у багатьох конкурсах за їхніми інтересами та стають учасниками семінарів з такої тематики, де поглиблюють свої знання не тільки з німецької мови, а й інших предметів. Передумова участі в будь-якому конкурсі – це наявність сертифікату з німецької мови певного рівня з відмінним або добрим результатом, інакше кажучи – володіння мовою.
Вчителі українських шкіл-партнерів регулярно зустрічаються в Києві на семінарах, що проводить Гете-Інститут України. Мета семінарів – кооперація, обмін досвідом, навчання під проводом досвідчених викладачів та референтів з Німеччини та керівника проекту в Україні – пана Вайкко Фраунштайна. Це семінари на різні теми, наприклад:
· інтернет на заняттях з німецької мови;
· підготовка дітей до здачі іспитів на сертифікати міжнародного зразка (рівні А1, А2, В1, В2).
· пісні на уроках німецької мови;
· урок, зорієнтований на навчання. Використання комп’ютерної навчальної програми «Tell me more» на заняттях;
· створення сайту шкіл-партнерів та можливості використання його ресурсів;
· станційне навчання на уроках німецької мови;
· правильний підбір підручників для певних вікових груп дітей з відповідним тижневим навантаженням;
· країнознавство на уроках німецької мови в молодшій, середній та старшій ланках;
· ігрова методика вивчення мови;
· можливості кооперації між школами-партнерами в Україні.
Директори шкіл-партнерів щорічно зустрічаються для обговорення, обміну досвідом та кооперації як в Німеччині, так і в Україні. Так, цього року була проведена спільна зустріч українських та іноземних директорів шкіл-партнерів у місті Бонн, Німеччина. ……………………………………………………………………………………
За підтримки Гете-Інституту школи-партнери мають ще й унікальну можливість здійснювати власні шкільні проекти, які дають змогу реалізувати змістовні заходи і таким чином підтримувати свій неповторний імідж у певному напрямку. Так, за останні роки було реалізовано ряд цікавих проектів, які надали можливість мультиплікувати свої здобутки.
Проект 2014-2015 н. р. - «Естафета сортування сміття“. Основна ціль проекту - це пробудження екологічної свідомості громадян міста (учні школи виступають основними акторами.)
Проект 2015-2016 н.р. – «Ще ближче до Німеччини». Мета – ще більше наблизити німецьку культуру до учасників навчального процесу. Покращити імідж школи як репрезентанта німецької культури з допомогою чотирьох настінних банерів.
Проект 2016-2017 н.р. – коопераційний триденний воркшоп «Клас під відкритим небом» (м.Львів). Учасники: три партнерські школи Львів-Долина-Ужгород. Мета – виховання екологічної свідомості учнів у сфері альтернативних джерел енергії.
https://youtu.be/h4JH9ty2UeI
Перфоманс "Разом не здамось"
PASCH-школи: Долина, Ужгород, Тернопіль, Рівне.
Методика: - CLIL-воркшоп. Мова проведення – німецька
Предмети: німецька мова + соціологія
Вівторок, 5 листопада, видався справді чудовим та надихаючим. І не тільки завдяки приємній осінній погоді. В рамках «Тижнів Німеччини в Україні» Долинський академічний ліцей № 6 зібрав чудове товариство – учителів німецької мови нашого району. Ця зустріч аж ніяк не випадкова, її мета – мультиплікувати передовий педагогічний досвід колегам.
11 років плідної співпраці з Гете-Інститутом – це неабиякий досвід і реальні результати, що спонукають до волонтерської праці. Саме на цих засадах побудована вся стратегічна діяльність проекту PASCH, який сприяє поширенню та ланцюговій передачі знань від шкіл-партнерів до місцевих закладів освіти, що не задіяні в проекті. Так звана функція маяка є невід’ємною частиною PASCH-ініціативи: саме це розширює нашу роль щодо підвищення компетентності вчителів, підтримки їхньої мотивації до якісного навчання молодого покоління. Інакше кажучи, це – велика інвестиція у майбутнє для інтеграції українського суспільства в європейський простір, зокрема в Німеччину.
Сьогоднішня «Педагогічна майстерня» частково охопила тематику курсів учителів німецької мови Гете-Інституту на найвищому рівні С1-С2. Найприємнішим моментом тренінгу було те, що співпраця та зацікавленість педагогів дозволяла вдало передати змістові елементи курсу. Вчителі чудово виконували завдання та були активними у різних видах діяльності.
Дізнаватися значення фразеологізмів за допомогою коротких аудіотекстів та спеціально розроблених завдань виявилося найцікавішим видом роботи, а лексико-граматичні вправи для побудови речень у номінальному стилі - найскладнішим. Звісно, це не так просто – навчитися стилістично формулювати думки та розуміти німецький гумор і жарти, вільно сприймати зміст новин, наукових статей публіцистичного стилю. Але існує безліч корисних сайтів, платформ для спілкування та порад від Гете-Інституту, які можна використовувати в роботі з учнями.
Основне, що повинен залишити цей день для учасників, – новий імпульс до професійного вдосконалення. Навички, засвоєні під час тренінгу неодмінно згодяться в роботі, адже зайвого багажу знань не буває. Оцінка дня – високопродуктивний, стимулюючий та надихаючий. Оцінка колегіуму – живий, дієвий, інтерактивний, позитивний. Слова взаємної вдячності та піднесений настрій – логічне завершення заходу.
Мета була досягнута за тих умов, які допомогли нам створити: Гете-Інститут як стимулююча та координаційна організація, Галина Богданівна Пирин, методистка РМК, організатор та основний керівник робочої команди вчителів іноземних мов, дирекція ліцею, яка задає тон і створює позитивну атмосферу в нашому закладі.
Проєкт «Якість питної води в Україні»
PASCH-школи: Черкаси, Тернопіль, Долина, Рівне
Предмети: хімія та німецька мова
Методика: CLIL, форма проведення – онлайн
(Навчання й виховання екології в проєктному форматі.)
І знову осінь із її чарівною красою та новими проектами постукала в двері ліцею, даруючи натхнення і нові можливості. Вересень – час реалізації спільних шкільних проєктів, що були заплановані ще минулої зими на зустрічі координаторів PASCH-шкіл у Києві. Ще тоді народилась ідея провести проєкт екологічного спрямування, який би дав можливість дослідити вкрай важливу тему – «Якість питної води в регіонах України». Цього разу чотири команди з Черкас, Тернополя, Долини та Рівного повинні були зустрітися в Черкасах для того, щоб разом вивчити та проаналізувати стан найціннішого життєвого ресурсу – води в містах. Та виклики цього навчального року додали свої корективи до наших задумів. Тому проєкт, як і більшість освітніх заходів, був реалізований онлайн, але це не завадило всім учасникам провести його успішно, не відхиляючись від нашої мети і планів. Всі школи працювали одночасно на місцях, використовуючи можливості ZOOM-конференції для спілкування, обміну ідеями, порівняння аналізів та підсумків результатів.
Впродовж двох днів 14 учасників робочої групи Долинського ліцею № 6 «Європейський» – учні 8-х, 9-х класів разом із учителями німецької мови та вчителем хімії, Вірою Романівною Сайчишин, блискуче справилися із втіленням цієї ідеї. Маючи великий багаж у проведенні CLIL-уроків та добрий досвід із реалізації проєктів загалом, цьогорічний захід вийшов настільки змістовним та багатогранним, що перевершив усі наші очікування. Учні навчались, генерували нові ідеї, обмінювались досвідом та вчились працювати у командах.
Отже, проєктом «Охорона водних ресурсів» були досягнуті наступні цілі:
- пробудження свідомості підростаючого покоління вихованням бережливого ставлення до основи людського життя – води;
- сприяння здатності роботи в команді;
- ознайомлення зі станами резерву та якості питної води в нашому регіоні та порівняння їх із містами партнерських шкіл, відповідно загальний аналіз ресурсу в Україні;
- поглиблення знань із хімії та німецької мови в цій галузі (класична мета CLIL-уроку);
- організація ідейного обміну онлайн між учнями з Черкас, Тернополя, Рівного та Долини,
зміцнення кооперації між партнерськими школами.
28-29 вересня дві завзяті команди, які творчо назвали себе співзвучно до теми проекту «Гідроген» та «Оксиген», дружно працювали над досягненням поставленої мети. Девіз воркшопу віддзеркалює поставлені завдання: «Відкрийте очі! Охорона води стосується нас усіх!»
Під керівництвом Віри Романівни учасники дізналися безліч цікавих речей про воду, як виявилося, вичерпний та дуже дефіцитний ресурс на Землі. За допомогою дослідної валізи «Wasser» були проведені елементарні хімічні досліди для визначення якості та можливостей очищення води в навколишньому середовищі. Школярі були вражені фактом, як легко і швидко ми забруднюємо воду щодня і який довгий шлях вона проходить для того, щоб частково профільтрувати ці нечистоти. Досить незвично було також визнати факт, що ті самі стоки, які ми спускаємо в каналізацію, повертаються до водопроводу в якості питної води назад.
В рамках проекту було зроблено також лабораторні аналізи питної води в санстанції міста. Переслідуючи мету дізнатися, яку ж воду ми споживаємо, було здійснено забори води із різних джерел та локацій: водопровідну, джерельну та колодязну. Найбільш якісною та придатною для безпосереднього вживання виявилась джерельна вода із міського парку. Прикрим відкриттям став той факт, що вода в наших колодязях є практично непридатною для пиття, оскільки містить велику кількість нітратів, сульфатів, хлоридів та інших шкідливих речовин. Це є прямим сигналом того, що екологічна ситуація в місті не є в межах допустимої і, відповідно, в ґрунтові води потрапляє багато шкідливих хімічних речовин. Середню якість показала вода з центрального водопроводу міста. Звісно, вона не настільки чиста, як джерельна, проте цілком придатна для споживання людиною. А висновок із цього однозначний – в громаді повинна проводитись просвітня робота. Кожен мусить відчути особисту відповідальність за здорове життя своє та майбутнього покоління!
Відрадно те, що ці молоді люди глибоко перейнялися проблемою, адже вони в майбутньому - інженери, розробники, керівники підприємств та організацій…
Постійне використання німецької мови як інструменту для проведення дослідів, складання протоколів та черпання знань із німецькомовних джерел – основна перевага та родзинка даного проєкту. За допомогою німецьких науково-популярних фільмів діти дізналися, як можна і необхідно берегти від забруднень та економити воду індивідуально та на державному рівні. Використовуючи дидактичні матеріали, розроблені вчителями німецької мови - Сидор Оксаною Ярославівною, Савчин Галиною Василівною та Микитин Людмилою Олексіївною, а також виданням журналу «LINGO“ від Гете-Інституту, що присвячене темі води, учасники опанували велику кількість фахової лексики, навчилися презентувати роботу команди та спільно шукати шляхи вирішення злободенної екологічної проблеми на німецькій мові. Саме таке поєднання фахів та використання цікавого проєктного методу дає можливості розкрити потенціал учня, сформувати нові компетентності для його успішної реалізації в сучасному глобалізованому світі.
Продуктом нашого проєкту стали створені дітьми постери, на яких вони зібрали ідеї й поради для економії та охорони якості питної води в повсякденному житті. Так, команда «Оксиген» займалася проблемами забруднення води, їхнє ключове питання звучало: «Як можна берегти воду?» Висновок, який діти сформулювали на завершення роботи, наступний: «Стоки повертаються до нас у вигляді питної води. Щодня ми п’ємо воду, яку самі забруднюємо. Задумайтесь про це!»
Інша команда, «Гідроген», обрала ключовим питанням фразу: «Якими способами можна економити воду?» Їхній плакат містив раціональні поради для заощадження води в домашніх умовах, а висновок закликає всіх до їх дотримання: «Вода – це цінність, то ж поводьмося із нею так!»
На завершальній онлайн-конференції капітани команд презентували свою роботу, яка була висвітлена на плакатах у вигляді малюнків та порад, учасникам із інших партнерських шкіл. Цікаво було дізнатися про те, яким чином був реалізований проєкт в інших містах. Адже кожна школа робила це по-своєму оригінально.
Висловлюючи подяку партнерам та PASCH-команді Гете-Інституту, хотілося вкотре підкреслити надзвичайну важливість такої співпраці, яка дає нашим школам унікальну можливість здійснювати проєкти, що формують фундамент для позитивних змін в українському суспільстві та підвищують шанси нашої молоді успішно реалізувати свій потенціал у майбутньому.
Ось і настала довгоочікувана мить – Долинський академічний гуманітарний ліцей гостинно відкрив свої двері для гостей – учителів німецької мови та учнів із партнерських шкіл з Черкас (гімназія № 31) та Рівного (гуманітарна гімназія). Сьогодні стартував наш спільний шкільний проект, координований Гете-Інститутом, який пройшов у прекрасній невимушеній атмосфері, з масою позитивних емоцій. Відбулася перша частина проекту, яка складалася з чотирьох змістових рамок: ігрове знайомство та представлення школи, презентації особливостей національного одягу України, Німеччини та Прикарпатського регіону (бойківська етногрупа), CLIL-урок (технології + німецька мова) та вечір міст-партнерів, де діти представили свої міста і невеликі концерти українською та німецькою мовами.
Тема проекту: «Регіональні особливості українського та німецького національного одягу. Виготовлення ляльки-мотанки як символа зв’язку між поколіннями.» А девіз нашої зустрічі звучить більш лаконічно і чітко відображає форму роботи – «Ручна праця + творчість + німецька мова = CLIL».
Ми поставили важливу мету - використовувати знання німецької мови як інструменту для здобуття нових умінь та навичок з декоративно-прикладного мистецтва та обмінятися досвідом у проведенні CLIL-уроків. Таким чином вдалося досягти ще більше цілей, а саме: сприяння розвитку естетико-сенсорної сфери особистості, що формує цілу низку життєвих компонентів: соціальної, інформаційної, полікультурної, комунікативної, продуктивної та творчої діяльності учнів. Поряд з цим діти розширили свої знання з історії, країнознавства, етнографії, демонстрували навички роботи в команді, любов та повагу до національних цінностей і традицій.
Все, що відбувалося сьогодні в залі, стимулювало до активної співпраці та надихало на творчість. Найбільш приємно вразила повна віддача від дітей під час воркшопу. Очевидним було те, наскільки тонко вони відчувають вчителя, динамічно співпрацюють у командах та легко адаптуються до середовища. І це при тому, що усі команди складалися із представників різних міст. Ми працювали як єдине ціле, органічно поєднуючи предмети та форми роботи, методи подачі та різновиди діяльності.
Особливої уваги заслуговує також найважливіша творча робота – створення ляльок. Адже цей процес – неперевершено позитивний досвід. Завдяки концентрації при цьому виникає безліч позитивних відчуттів, таких як заспокоєння, баланс та натхнення. Наскільки приємно спостерігати, з якою цікавістю це робили наші діти!
Завдяки довірливій атмосфері вдалося все, що було заплановано. Сьогодні ми справді відчули, що означає працювати як єдиний організм: вчитель фаху та вчитель іноземної мови, спільний учнівський колектив, підтримка друзів та колег - найщиріша аудиторія, яку лише можна собі уявити!
Робота супроводжувалася приємним неформальним спілкуванням під час перерв на каву та обідньої павзи.
Радісним моментом стала для нас можливість привітати на вечорі міст ще й своїх близьких гостей - учнівську команду Яворівської школи у супроводі вчителя німецької мови Ірини Вінтонів та методиста з іноземних мов Галини Пирин, які відгукнулися на запрошення і щиро розділили радість нашої зустрічі.
Відкритість, прагнення до нового, самовдосконалення, пошук та експерименти, творчість, легкість та невимушеність, енергетичний запал – це саме ті ключові характеристики, якими можна описати наш проект. Цим всім була пройнята наша актова зала сьогодні, це все струмує із очей дітей та колег.
Дякуємо усім за велику роботу, за підтримку, за допомогу!
Разом – ми велика сила!
Зустріч керівників партнерських закладів у ліцеї
Блискавично швидко, яскраво і насичено проходить час, коли захоплений роботою, коли під час реалізації ідеї, виникає ряд нових, які знову надихають і дають імпульс до творчого пошуку.
Саме в такому ритмі живе і працює Долинський ліцей № 6 «Європейський» - великий, дружний, творчий колектив, який не тільки якісно навчає, а формує особистість, здатну до успішної самореалізації.
У закладі завжди панує європейський дух, здійснюються міжнародні проєкти та обміни, працюють волонтери, приймаються делегації з різних країн, зокрема із Німеччини, Польщі, Естонії.
Сьогодні виповнюється 13 років з того часу, як стартував глобальний проєкт, започаткований МЗС Німеччини та Гете-Інститутом, - «Школи: партнери майбутнього», і рівно стільки ж років, як наш ліцей став партнерським закладом цієї мережі серед 1500 шкіл у світі та 15 шкіл України.
Великий досвід, нові компетенції, матеріальна база для вивчення німецької мови, безліч можливостей для учнів та вчителів – це лише невелика частина того надбання, яке здобуто за період нашої співпраці з Гете-Інститутом.
Але сьогодні хотілось би підкреслити саме те, що народилось у процесі і стало найбільш цінним та релевантним у цьому пріоритетному напрямку діяльності – нашу дружбу і партнерство із організацією Гете-Інститут та PASCH-школами.
23 вересня ліцей № 6 приймав делегацію директорів партнерських шкіл України на чолі з керівником проєкту Вітою Тимченко та асистентом Ольгою Кисельовою. Ця традиційна зустріч директорів, яка відбувалася в Німеччині, Гете-Інституті та інших школах, пройшла цьогоріч у двох закладах західного регіону: Львівській гімназії імені В. Стуса та Долинському ліцеї № 6 «Європейський».
Без перебільшення можна сказати, що така атмосфера буває лише тоді, коли збираються люди, що живуть одною ідеєю, об’єднані спільними планами та щиро радіють успіхам один одного. Одразу помітно, що всі керівники, як і координатори проєкту, стали єдиним цілим, колективом, який разом втілює в життя ідею проєкту та компетентно й узгоджено планує свою діяльність.
Харків, Дніпро, Одеса, Вінниця, Хмельницький, Черкаси, Суми, Маріуполь, Ужгород, Тернопіль, Львів, Запоріжжя, Рівне, Кривий Ріг, Херсон та Долина – така географія нашого заходу. Керівники усіх партнерських шкіл зібралися в затишній конференцзалі ліцею № 6 для обговорення важливих питань: значення іноземних мов у навчальних програмах, освітні перспективи та інші шкільні проблеми.
Насамперед з вітальним словом виступив директор ліцею «Європейський» Юрій Олександрович Петренко. У своєму виступі він високо оцінив результати нашої співпраці, всебічну підтримку Гете-Інституту, поділився важливими успіхами та досвідом закладу у викладанні CLIL та висловив сподівання на подальшу співпрацю та спільне майбутнє в проєкті.
Координатор проєкту Людмила Олексіївна Микитин презентувала досвід роботи з Гете-Інститутом, усебічно та глибоко проаналізувала всі проєкти, здійснені в рамках співпраці та поділилася планами заходів, що передбачені на 2021-2022 навчальний рік.
Цікавою для гостей була екскурсія закладом. Наші друзі залишились приємно враженими європейським духом, який панує в ліцеї. Навчальні кабінети німецької мови, читальний куточок, банери, які презентують німецьку культуру, - все красномовно промовляє про те, що наш заклад живе ідеєю PASCH.
Переконані, що ця незабутня зустріч стане яскравою сторінкою співпраці. Наше партнерство – безмежний океан ідей та звершень, адже проєкт настільки багатогранний, цікавий та гнучкий, що дає всім широке поле для творчості та самовираження.
Фестиваль «Об’єднані ігри націй»
Місце проведення – Берлін.
Організатори: мерія округу Трептов-Кьопенік, Берлін, організація «Молоді голоси», центр дозвілля молоді та сім’ї «FEZ“
Партнерство школи: з 2006 року.
Фокус: міжкультурне інтернаціональне спілкування молоді в неформальному форматі на актуальні політичні та соціальні теми.
У рамках міжнародної співпраці школа реалізовує ряд навчально-соціальних проектів, які є актуальними й сьогодні.
Насамперед слід зауважити, що всі проекти стали доступними та реалізувалися якісно завдяки постійній роботі громадської молодіжної організації школи Євроклубу «Нова Генерація», завданнями якого є саме підготовка молоді до життя в об’єднаній Європі, ознайомлення з іншими країнами, їхніми культурою, мовою, підвищення інтелектуального рівня учнів, відкриття для себе цікавого «європейського» бачення світу, формування нового покоління, виховання молодих лідерів.
Як наслідок маємо ряд прикладів співпраці школи з німецькими організаціями та закладами з метою підвищення рівня викладання мови та інтересу до німецькомовних країн взагалі.
Першим вагомим та цікавим проектом став міжнародний фестиваль «Об’єднані ігри націй”, який проводиться німецькою організацією «Молоді голоси» щороку в місті Берлін. З 2006 року Євроклуб стає партнером цього фестивалю і ось уже десять років учні школи достойно представляють Україну, місто та організацію на міжнародному рівні, де вони мають унікальну можливість поспілкуватися з ровесниками з різних країн світу, познайомитися з іншими культурами, традиціями і, що є дуже важливим – донести свою культуру до представників 25 європейських країн, які є постійними учасниками цього фестивалю.
Тиждень акцій європейської демократії
Берлін - 2023
Шановні колеги, учні та друзі нашого ліцею!
Два роки емоційного випробування та жорсткого протистояння злу російського вторгнення довели, що стійкість нашого народу, героїзм та відданість воїнів, які жертвують свої життя за Україну, пробудили та вразили світ, який теж не був готовим до такої цинічної й відвертої агресії. В нас чітке усвідомлення того, що українська ціна за майбутнє дорожча за будь-які блага чи матеріальні цінності. Ми також бачимо, яким виразним стає світ: як діють партнери, які політичні сили правлять у наших сусідів та за океаном. Розуміємо, що наодинці з цим ворогом не вистояла б жодна країна, але, на жаль, ми не є членами альянсу. Підтримка демократичного світу – це не просто красиві слова чи політичні ігри, це настільки ж важливий інструмент у боротьбі, як і незламність духу та воля. Санкції, зброя, фінансова підтримка – першочергова необхідність, без якої неможлива подальша боротьба. Політична, дипломатична, юридична підтримка – передумова першої і вона також здобувається працею дипломатії та патріотів України на всіх можливих рівнях. Тому ми завжди вдячні й надихаємося підтримкою та проявами солідарності від людей, які живуть сьогодні у стабільності, але є свідомими того, що відбувається, та небайдужими до біди, яка випала на долю українського народу.
Сьогодні хочеться передати Вам також слова підтримки від наших партнерів - мера Трептова-Кьопенік із Берліна, пана Олівера Ігеля, та уповноваженої з питань міжнародних відносин, пані Соні Айхман.
Пряма мова. Олівер Іґель: «Сьогодні ми вивішуємо український національний прапор перед ратушею Трепту, щоб показати нашу солідарність з Україною. Ми глибоко стурбовані зоною бойових дій і шоковані ескалацією насильства та гуманітарною кризою, спричиненою російським вторгненням. Згадуємо наших друзів у ліцеї № 6 м. Долина та села Музичі, які потерпають від наслідків війни. Окружне відділення засуджує порушення росією суверенітету України та нехтування міжнародним правом. Ми підтримуємо Україну та підтримуємо її зусилля щодо захисту своєї територіальної цілісності та її європейського майбутнього. Піднімаючи прапор, ми висловлюємо знак солідарності та прагнення до міцного миру в Україні». https://www.berlin.de/ba-treptow-koepenick/aktuelles/pressemitteilungen/2024/pressemitteilung.1419148.php
Пряма мова. Соня Айхман: «Незважаючи на те, що війна триває вже так довго, тут, у Німеччині, є так багато людей, чиї серця в Україні. Ми не можемо зробити так багато, але ми хотіли б принаймні дати Вам душевної сили у вашій хоробрій боротьбі.
Бажаю Вам, Вашим родинам та учням непохитної віри та всього найкращого.»
Ми щиро вдячні друзям і партнерам за те, що солідарні з нами у цей важкий випробувальний для нашої країни час. Цінуємо їхню підтримку, солідарність. Адже такі слова також вартують сьогодні для нашої витримки.
Слава Україні!
Фестиваль «Об’єднані ігри націй» - 2016.
Місце проведення – Берлін.
Організатори: мерія округу Трептов-Кьопенік, Берлін, організація «Молоді голоси», центр дозвілля молоді та сім’ї «FEZ“
Тема: «Політична освіта європейської молоді. Біженці.»
Мета фестивалю – інтеркультурне спілкування, розвиток толерантності та взаєморозуміння. Молоді люди різних країн мали можливість поспілкуватися та обговорити проблему біженців у ЄС.
Робочі мови: англійська, німецька.
Фестиваль «Об’єднані ігри націй» - 2017.
14-24 вересня 2017 року делегація учнів школи з учителем Микитин Л.О. прийняли участь у міжнародному молодіжному фестивалі “Об’єднані ігри націй”, м. Берлін.
На першому плані фестивалю є неформальне спілкування молоді європейських країн, обговорення гострих суспільно-політичних проблем світу.
Представляючи Україну та спілкуючись із ровесниками із закордону, ми чітко усвідомлюємо, що сповідуємо європейські цінності, тому бачимо майбутнє своєї країни у ЄС.
Місце проведення – Берлін.
Організатори: мерія округу Трептов-Кьопенік, Берлін, організація «Молоді голоси», центр дозвілля молоді та сім’ї «FEZ“
Тема: «Історичні та культурні аспекти Євросоюзу.»
Мета фестивалю: розглянути історичні та політичні цінності ЄС. (Права людини та мирне співіснування як основні аспекти європейської політики. Роль Німеччини у формуванні політичної лінії ЄС.)
Форми проведення: неформальне спілкування молоді, воркшопи, екскурсії, відвідування шкіл Берліну, ігри, семінари.
Робочі мови: англійська, німецька.
2017 – 2018 навчальний рік оголошено Роком німецької мови, відповідно до спільного рішення міністрів закордонних справ Німеччини та України. Даний проект розширить двосторонню співпрацю країн, особливо в галузі освіти, сприятиме реалізації учнями та вчителями різноманітних проектів та значно підвищить мотивацію до вивчення німецької мови.
10 травня в Долинській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 6 відбулося урочисте відкриття Року німецької мови, бажаними гостями якого були німецько-польська делегація з району Заальфельд-Рудольштадт (Німеччина) та міста Опольського повіту (Польща), представники влади, депутати представницьких органів різних рівнів.
Зустріч пройшла у надзвичайно теплій, дружній атмосфері і залишила масу позитиву для обох сторін. В рамках заходу було презентовано роботу закладу з реалізації навчальних, пізнавальних та культурних проектів з Німеччиною та Польщею. Цікавим дійством став також концерт на обох іноземних мовах.
Учасники делегації високо оцінили рівень володіння учнями німецькою та польською мовами, вміння спілкуватися та потужну мотивацію.
Щиру вдячність усім за організацію такої зустрічі висловив директор школи Юрій Петренко та відзначив, що це – новий старт міжнародної співпраці закладу.
Ми живемо європейськими цінностями, тому євроінтеграція для нас не є просто крилатою фразою, а надання Україні безвізового режиму відкриє ще більше можливостей інтегрувати в європейську та світову спільноту.
9-10 вересня команда учнів нашої школи з учителем Синявською В.В. прийняли участь у відкритті Року німецької мови в Україні, що відбувався на Контрактовій площі в м. Київ.
7 жовтня 2017 року вчителі Сидор О.Я. та Савчин Г.В. прийняли участь у семінарі підвищення кваліфікації вчителів німецької мови Долинського району з ОеАД- лекторкою Гільдеґарт Каінцбауер у місті Львів.
23 жовтня 2017 року на базі Долинської СШ І-ІІІ ст. №6 між учнями Долинського району та учнями Bernoulligymnasium , яка знаходиться у місті Відень ( Австрія) стартував web-марафон «Wofür brauche ich Deutsch».
Захід організовано РМК управління освіти, молоді та спорту Долинської РДА.
Кожен учасник мав можливість поставити запитання ровеснику з Австрії. Тема спілкування була найрізноманітнішою: від автобіографічних запитань до запитань про погляди на майбутнє та громадянську позицію.
24.10.2017р. у школі пройшов Флешмоб “Ми вчимо німецьку охоче”. Продуктом цього веселого і надзвичайно цікавого заходу вийшли плакат та відеоролик «Я люблю німецьку». Ура!!! Разом нас багато!
Ми – учасники “Zentrales Fest“; організованого РМК управління освіти, молоді та спорту Долинської РДА.
Святковий настрій, німецький дух….
У вересні 2015 року група учнів школи з координатором Л.Микитин відвідали інтерактивну виставку з охорони навколишнього середовища, організовану Гете-Інститутом у місті Львів. Ще раз переконуємося, що разом з німецькою мовою ми вивчаємо безліч необхідних речей, які мусимо привити дітям, щоб мати достойне майбутнє як європейська нація.
Всесторонній розвиток молоді – найголовніший фактор, яким керується проект «Школи: партнери майбутнього» та Гете-Інститут загалом.
МІНТ-Академія –
двотижневі літні курси з природничо-математичних дисциплін німецькою мовою, створені ініціативою PASCH та Goethe-Institut в Україні в тісній співпраці з Малою академію наук України.
Стипендіати нашої школи: Вікторія Гриневич (2015 рік)
Софія Богуславець (2016 рік)
Марина Кочержат (2017 рік)
Учасники мають можливість дізнатися багато нового з природничих наук, також провести багато експериментів і при цьому розмовляють в основному німецькою. Заняття з математики, фізики, хімії та біології для 14-17-річних школярів проводять викладачі з Німеччини і України. Це спікер Стефан Дьоге, аспірант в галузі фізики із Гренобля, Себастьян Гайслер, аспірант університету у м. Бохум в галузі математичної освіти, Анатолій Новохатський, колишній аспірант Магдебурзького університету. Викладачі захоплюються високим рівнем мови учасників та їхніми навичками логічного мислення.
Учасники отримували ДНК з томатів, визначали обсяг твердих речовин, створювали власну розчинну каву, визначали переваги і недоліки біопластику і розшифровували секретний код, використовуючи криптографію. На додаток до предметного навчання німецькою в лабораторії Малої академії наук (MANLab) учні мали можливість інтенсивно зануритись у фізику. Надзвичайно цікавими для дітей стали різні експерименти з електрикою і магнітами.
Безсумнівно, досвід MINT-академії є безцінним для розвитку в різних сферах науки та мовної практики. Наші учасниці залишилися задоволені від отримання багатьох нових ідей. Як Софія, так і Марина радять усім своїм послідовникам обов’язково брати участь в наступних конкурсах та отримувати такі стипендії. Адже це – великий крок на шляху до своєї майбутньої професії!
З 20 по 26 листопада 2016 року учні нашої школи Вікторія Гриневич та Софія Богуславець стали переможцями історичного конкурсу з теми «Наслідки Другої світової війни» і отримали можливість стати учасниками міжнародного семінару в Німеччині. У супроводі координатора Людмили Микитин вони взяли участь у тринаціональному молодіжному обміні «Меморіальний комплекс Берген-Бельзен» у Німеччині (місто Целлє).
На цій німецько-українсько-угорській зустрічі, присвяченій спільній історії, кожну країну представляли семеро мотивованих та зацікавлених в історії молодих людей, які протягом тижня займалися темою Другої світової війни та концентраційних таборів. Багато занять проводилися у меморіальному комплексі колишнього концтабору для євреїв «Берген-Бельзен». Там учні ознайомилися з інтерв’ю-проектом меморіалу та аналізували відео-репортажі очевидців, яким вдалося вижити. Також був презентований автобіографічний щоденник Анни Франк.
Це нелегко - бачити та уявляти жахливі картини минулої реальності, але такі спільні зустрічі, дотик до тих подій є надзвичайно важливим для молоді. Ми повинні разом розглянути та обговорити трагічні сторінки нашої історії, щоб вони ніколи не повторилися.
Учасники також представляли й обговорювали історії своїх країн періоду 1930-1950 років. Наші друзі з Угорщини вперше дізналися про голодомор в Україні. Молоді люди обговорили багато речей та зробили для себе важливі висновки. Ця зустріч стала для всіх безцінним досвідом, який є необхідним для кращого взаєморозуміння та побудови майбутніх відносини у європейській спільноті.
Координаційна зустріч шкіл-партнерів
Місце проведення – Київ, Гете-Інститут.
Учасники: координатор, Людмила Микитин, асистент , Марія Гриневич
Мета: обмін досвідом, навчання, координація.
З 7 по 10 лютого 2017 року в Києві відбулася традиційна зустріч координаторів та асистентів проекту PASCH. Разом з керівником проекту, паном Фраунштайном ми проаналізували роботу шкіл за минулий рік та спланували її на наступний. Крім того, для асистентів та координаторів були проведені цікаві семінари. Усі PASCH-школи презентували свої шкільні проекти у вигляді цікавої фотовиставки.
Літній кемп у Латвії 2016
Шкільний проект -2017 « Клас під відкритим небом»
Львів-Долина-Ужгород, обмін досвідом.
Місце проведення - партнерська гімназія ім. Стуса, Львів
Учасники: 6 учнів школи + координатор Л. Микитин.
5-7 червня 2017 група учнів школи з координатором Л. Микитин та групою учасників із партнерської школи з Ужгорода в рамках шкільного проекту взяли участь у триденному екологічному воркшопі «Клас під відкритим небом» на базі партнерської школи, Львівської гімназії ім. В. Стуса.
Захоплюючі експерименти, науковий погляд на глобальні проблеми, способи їх вирішення + поглиблення німецької мови – цим безцінним досвідом поділилися з нами колеги з Львіської PASCH-школи: вчителі географії, фізики та вчитель німецької мови, координатор Анна Залужна.
Здійснивши цей змістовний, багатий ідеями обмін «Львів-Долина-Ужгород», ми не тільки поглибили фахові знання, а й зміцнили дружбу між нашими партнерськими школами.
Семінар з питань журналістики для студентів КПІ та учнівської молоді PASCH-шкіл
11-14 листопада 2016 року десятикласниця Марина Кочержат стала учасницею семінару «Журналістика та медії в сучасній Україні» у Києві. Воркшоп проводився Гете-Інститутом у кооперації з Німецькою Академічною службою обмінів (DAAD).
Тридцять учасників (студенти КПІ та учні PASCH-шкіл) займалися тематикою сучасної журналістики та вчилися створювати власні статті. Складовою частиною воркшопу було відвідування агенції новин «Укрінформ» та Українського кризового медіа-центру.
Референтами семінару була чудова команда обдарованих журналістів Німеччини та України: Антонія Шефер, Анна Ланге, Тетяна Гончарук, Володимир Сердюк та Олена Сипченко.
Чудові відчуття нового досвіду, набутих знань та позитивних емоцій переповнювали учасників. Марина зізнається, що з великим задоволенням хотіла б стати учасницею такого семінару ще раз.
Літні мовні курси у Німеччині
У липні 2017р. дві учениці 11 класу: Кочержат Марина та Кравчик Вікторія стали стипендіатами та відвідали тритижневі мовні курси у містах Дудерштадт та Франкфурт-на-Майні.
Захоплюючі екскурсії, музеї, поїздки + інтенсивні курси німецької мови на рівні В2 – все це залишило масу позитивних вражень у дівчат. Щиро радіємо разом з нашими стипендіатами! Так тримати!
Міжнародна українсько-польсько-німецька зустріч молоді
Дата: 7.12.2017 – 10.12.2017
Місце події: Геппенгайм, Франкфурт-на-Майні.
Організатори: Гете-Інститут, Навчально-виховний комплекс № 12, місто Рівне.
Учасники: 16 асистентів усіх PASCH-шкіл України та 6 учнів польського осередку Хелленов, учні німецьких шкіл.
Тема зустрічі: політично-соціальна освіта європейської молоді.
Нещодавно асистент проекту “Школи – партнери майбутнього” школи № 6, учениця 9-А класу, Гриневич Марія, разом із іншими учасниками відвідала міжнародну зустріч молоді в Німеччині. Там вони обговорювали головні політичні та соціальні проблеми своїх країн. Всі уроки проводилися німецькою мовою. Викладачі були здивовані, наскільки активними та зацікавленими є українські школярі. Тут учні завели нові знайомства та обмінялись партнерським досвідом. В усіх залишились тільки найприємніші спогади про цю подію. Безперечно, уроки політики – це те, чого так не вистачає українським школам.